This action generated an error, probably on our side, you can reload this page and retry
Error reason : unknown
De Green Impact Index weerspiegelt ons voortdurende streven naar transparantie voor de consumenten.
Dit instrument, ontwikkeld in samenwerking met 24 toonaangevende merken, beoordeelt de milieu- en maatschappelijke impact van elk product. Onze gemakkelijk te begrijpen beoordelingsschaal van A tot E helpt je om meer geëngageerde keuzes te maken, voor een steeds meer verantwoorde consumptie. Zo komen we tegemoet aan een groeiende vraag naar transparantie door duidelijke, relevante en betrouwbare informatie te verstrekken over de impact van onze producten.
De Green Impact Index is gebaseerd op meer dan 50 criteria die zorgvuldig geselecteerd zijn door 120 experts en wetenschappers. Deze criteria, die gebaseerd zijn op een methodologie die is ontwikkeld onder toezicht van Afnor Normalisation*, garanderen een grondige beoordeling van de milieu- en maatschappelijke impact van producten, die transparant en begrijpelijk is gemaakt in één score. Er wordt rekening gehouden met elke fase in de levenscyclus van het product, van de grondstoffen tot de leveranciers, inclusief het transport en het einde van de levensduur van het product.
MILIEUSCORE (80%)
Natuurlijkheid, biologische afbreekbaarheid, potentiële impact op de ecosystemen
De impact van de verpakking op het milieu, de gekozen materialen, de recycleerbaarheid en gewichtsvermindering
De keuze van de grondstoffen en de productieomstandigheden
De afgelegde afstanden en de keuze van het vervoermiddel
MAATSCHAPPELIJKE SCORE (20%)
De verbintenissen van het merk
Dierenwelzijn
De maatschappelijke impact van de productie van de grondstoffen en het product
We willen de producten promoten die voldoen aan de hoogste normen op het gebied van ecologisch ontwerp, met een A- of B-score, en we willen tegelijkertijd de producten identificeren die verbeteringen vereisen. Producten met een D- of E-score, die verbeteringen vereisen voor een of meerdere van de Green Impact Index-criteria, zijn onze prioriteit. Hoewel ze voldoen aan hoge normen op het gebied van kwaliteit, werkzaamheid, veiligheid en zintuiglijke eigenschappen, verbinden we ons ertoe om ze tegen 2030 te verbeteren. Dit maakt deel uit van ons streven naar voortdurende verbetering, waarbij we bij elk nieuw product of elke aanpassing aan bestaande producten steeds meer milieu- en maatschappelijke verantwoordelijkheid beogen.
De Green Impact Index stelt onze klanten in staat beter geïnformeerde consumentenkeuzes te maken door de milieu- en maatschappelijke impact van het product gedurende zijn hele levenscyclus te integreren in hun aankoopbeslissingen.
Er zijn al meer dan 30 producten beoordeeld. Ontdek onze producten online, zoals onze Monoï shampoo- en douchegel (400 ml) met een A-score of onze shampoobar voor glanzend haar met een B-score. Deze producten voldoen aan de hoogste milieu- en maatschappelijke normen om je te helpen steeds meer geëngageerde keuzes te maken.
Onze teams zetten zich dagelijks in voor voortdurende verbetering, zodat al onze producten zo snel mogelijk worden geoptimaliseerd.
De producten met een D- of E-score die verbeteringen vereisen voor een of meerdere van de Green Impact Index-criteria, die je gemakkelijk kunt identificeren aan de hand van de 5 belangrijkste criteria, zijn een prioriteit.
Net als al onze producten voldoen ze aan hoge eisen op het gebied van kwaliteit, zintuiglijke eigenschappen en werkzaamheid, maar worden ze ook beoordeeld op hun milieu- en maatschappelijke impact. We verbinden ons ertoe om ze tegen 2030 te verbeteren.
Toegang tot uw wishlist werkte niet. We nodigen je uit om het later nog eens te proberen.
Uw wishlist heeft het maximum aantal producten bereikt. U moet producten van uw lijst verwijderen om nieuwe toe te voegen.